4+1 ultrahatékony marketing eszköz

4+1 ultrahatékony marketing eszköz amit vétek lenne kihagyni az online kommunikációdban

marketing eszköz onlinemarketing onlineértékesítés értékesítés Apr 04, 2024

Ahhoz, hogy a potenciális vásárlóid kalandja gondtalan és valóban felejthetetlen élmény legyen, szükséged lesz még néhány kellékre. Most be is mutatom neked azt a 4+1 ultrahatékony marketing eszközt, melyek nélkülözhetetlenek lesznek, hogy olajozottan haladjon a kis kiránduló buszod a célja felé. 

  1. Tartalommarketing – egy lenyűgöző prospektus a leendő vásárlódnak 

Mindenhol hangsúlyozom, hogy a tartalomírás, vagyis a contentwriting  nem egyenlő az értékesítési célú szövegírással, a copywritinggal.

Miért is?

Mert sosem ronthatsz ajtóstól a házba. Először be kell mutatkoznod és igényt kell teremtened a termékedre vagy szolgáltatásodra, hogy az érdeklődők kapcsolódni tudjanak veled. Ezt a célt szolgálja a tartalommarketing.

Gondolj rá úgy, mint egy szépen kidolgozott, lenyűgöző prospektusra, melyet az utasaidnak nyújtasz át, mielőtt felszállnak a buszodra. Ha kellőképpen felkelted vele a figyelmet, el fogják fogadni tőled. 

Folyamatosan adagolt, releváns és egyedi tartalmakkal egyértelművé teheted a közönséged számára, hogy miért érdemes figyelni rád. Készíts blogcikkeket, videós tartalmakat vagy podcastot, és a közösségi médián keresztül juttasd el hírét az érdeklődőknek. Ráadásul, a közösségi médiát nem csak erre használhatod.

  • Közösségi média – a kedves és beszédes utaskísérő

Történjék bármi, a közösségi média platformok népszerűsége töretlen, és ezt a fajta jelenlétet egyszerűen nem lehet elkerülni az online értékesítéseben.

Jó, el lehet kerülni, de nem érdemes.

Miért is?

Képzeld el, hogy egy végtelenül kedves és szórakoztató, ugyanakkor szakmailag felkészült utaskísérőt is biztosítasz utasaidnak a buszos kalandhoz. Ő az, aki odafigyel az igényeikre, megteremti a jó hangulatot, összekovácsolja és lelkesíti az összegyűlt kis csapatot. 

Bár az utóbbi években az organikus elérések nagy mértékben csökkentek, akkor is tény, hogy az emberek szívesebben olvasnak figyelemfelkeltő és magával ragadó bejegyzéseket, mint fizetett hirdetéseket. És ami a legjobb: a közösségi média felületek segítségével összetartó, lojális és szinte vásárlásra kész közösséget hozhatsz össze. Persze csak a megfelelő üzenetek közvetítésével.

Rendszeres kommunikációval, kreatív, ugyanakkor hasznos tartalmakkal tehát bemutathatod szakmai felkészültségedet. Felmérheted a célközönséged igényeit és problémáit, illetve az ajánlataid felé terelheted őket. Mindezt úgy, hogy közben szórakoztatsz, de tanítod is a követőidet.

  • Hírlevél marketing – a legjobb útitárs

Egy barátságos és közvetlen útitárs igazi kincs a hosszú utakon. Nekem elhiheted: spanyolországi otthonom kb. 2500 km távolságra van a szülővárosomtól, ami még repülőgéppel is több órás út. Ha egyedül utazom, az idő szinte csak vánszorog. Azonban, ha a cuki, nagydumás fiacskám és a férjem is velem jön, máris jobb hangulatban és gyorsabban telnek a percek.

A hírlevél marketing éppen ezt a célt szolgálja. Végigkíséri az úton a leendő vásárlódat. Barátságos, közvetlen, és inspiráló, ugyanakkor soha nem tolakodó. 

Ez a felület ugyan másfajta kommunikációt igényel, mint a közösségi média, de kétségtelenül az egyik legjobban megtérülő marketing eszköz. Kampányoknál pedig egyenesen kötelező kellék, mivel több felmérés is kimutatta, hogy az online vásárlások mintegy 43%-a az email marketing erejének köszönhető.

A hírlevél feliratkozóid kimondottan rád/ a termékedre /a szolgáltatásodra kíváncsiak. Ráadásul, a megtekintéseket sem korlátozza a sokat emlegetett algoritmus, itt minden csak rajtad múlik. Ha leveleid nem a spam mappában landolnak, és úgy írsz, hogy megnyissák és végig is olvassák azokat, a megfelelő, cselekvésre ösztönző gombokkal a konverzió sem marad el. 

  • Weboldal – olvasmányos útikönyv és nem névjegykártya

Nem szabad, hogy a weboldaladra úgy tekints, mint egy névjegykártyára. Ezt csak azért említem, mert nem egy ilyen gondolkodásmóddal találkoztam már eddigi pályafutásom során. Gondolj csak bele, mit is kezdesz egy névjegykártyával?  Megkapod, becsúsztatod a farmered hátsó zsebébe vagy bedobod a táskád mélyére. Jobb esetben mosás előtt, vagy táskaváltásnál előkerül, de egyébként rá sem nézel többet. 

Ha van weboldalad, vagy tájékozódtál már, hogy mennyiért készítenek egyet, azt hiszem, te is egyetértesz velem: nem szabad, hogy csak egyszerű névjegykártyaként funkcionáljon. 

A honlap hihetetlenül jó online kommunikációs eszköz lehet a kezedben. Bizalmat kelt, informál, megoldást nyújt és inspirál, pont mint egy tartalmas útikönyv. Felhasználóbarát felépítéssel, természetesen hangzó, jól célzott gondolatokkal és értékes üzenetekkel érheted el, hogy az érdeklődők elidőzzenek az oldaladon. A hatékony és meggyőző szövegezés, valamint a cselekvésre ösztönző gombok pedig interakcióra késztetik majd látogatóidat.

+1 Landoló oldal – bérlet minden ajánlat univerzumába

A végére hagytam a landoló oldalt, melyre sokan úgy gondolnak, mint kizárólag kampányeszközre. Pedig ennél jóval több lehetőség rejlik benne. Tekints rá úgy, mint egy jolly jokerre vagy egy bérletre, ami bármilyen ajánlatodnál cselekvésre ösztönözheti a látogatót. Ha közösségi médiából terelnéd át a követőidet, vagy hírlevélre szeretnél feliratkoztatni a weboldaladon, de akár egy vállalkozás bemutatására is tökéletes. 

A megírása elsőre talán nagy falatnak tűnhet. Azonban, ha tisztában vagy a landing oldal felépítésének alapvető szabályaival és jól alkalmazod a különböző copywriting technikákat, etikusan és igazi élményt nyújtva győzheted meg leendő vásárlóidat.

Ez tehát az a 4+1 online marketing eszköz, melyek tudatos használatát te sem hagyhatod ki, ha online értékesítesz.

Én is használom őket és a segítségükkel teszem utasaim számára még élvezetesebbé és felejthetetlenebbé az általam „szervezett” vásárlói utakat. Ezekkel a marketing eszközökkel és jól megírt szövegekkel elérheted, hogy utasaid megbíznak majd benned, veled maradnak az út végéig és vásárolni is fognak tőled. 

Érdekel, hogy hogyan tudod jól megírni a szövegeidet?

Szívesen elárulom.

Lételemem a tanítás, így rengeteg újdonsággal készülök folyamatosan, melyek talán téged is érdekelhetnek. Iratkozz fel a hírlevelemre, hogy még csak véletlenül se maradj le róluk. Remélem, találkozunk!