Te is meg tudod írni!

Te is meg tudod írni!

copywriting szövegírás weboldalszöveg Apr 04, 2024

5 olyan azonnal bevethető tipp, amely segítségével úgy írhatod meg weboldalad szövegét, hogy igazán támogassa céljaidat: legyen az vásárlásra ösztönzés, feliratkozó gyűjtés vagy ajánlatkérés.

 

Mivel lassan több, mint két éve tolom napi szinten a kommunikációt, hogy mennyire fontos a sikerességedhez a jó és meggyőző szöveg, el tudom képzelni, hogy ijesztőnek és túl nagy falatnak tűnhet például a weboldalad megírása. 

Esetleg a versenytársaid hasító(nak tűnő) online jelenléte bizonytalanít el, hogy te hogyan kommunikáld a vállalkozásod értékét.

Hiszen az online világban, a közösségi média felületeid mellett, a honlapodra látogatva szerzi meg a célcsoportod az első benyomást rólad és a vállalkozásodról. Éppen ezért annyira fontos, hogy az üzenet és a dizájn összhangban legyen és támogassa a céljaidat. 

Akkor is, ha egyébként szeretsz írni, és nem szerveznéd még ki a szövegírást, biztosan nem akarsz feleslegesen időt tölteni egy végül nem jól „muzsikáló” honlap megírásával.

A meggyőzően megírt szöveg fontossága mellett azt is mindig hangsúlyozom, hogy a marketing szövegírás tanulható. A mai cikkben olyan tippeket osztok meg veled, amelyek segítenek, hogy magabiztosan vágj bele a weboldalad megírásába.

Rengeteg előnye van annak, ha te ragadod meg a billentyűzetet. Például megspórolhatod a szövegírónak kifizetendő összeget, és ne felejtsük el azt az elégedettséget sem, amelyet a sikeresen elvégzett feladat miatt érzel majd.

(Virtuális vállon veregetés érkezik tőlem is!)

Nézzük is, hogy milyen szempontokat vegyél figyelembe, mielőtt nekigyürkőzöl a honlapod szövegének megírásának:

Miért készül a honlapod?

Világos cél nélkül, amely valamilyen cselekvésre ösztönzi a látogatót, nem beszélhetünk szövegírásról semelyik weboldalon. Tedd fel magadnak a kérdést, hogy mit szeretnél, mit tegyen a honlapodra érkező látogató:

  • iratkozzon fel a hírleveleidre?
  • kérjen ajánlatot vagy időpontot?
  • vásároljon? 

Ha megvan a célod, az nemcsak az írásban fog segíteni, hanem a további pontok megválaszolásában is.


Kihez szólsz?

Ha nem derül ki a látogató számára gyorsan és egyértelműen, hogy mit nyer veled, neki mi a buli abban, ha veled dolgozik

A célcsoport meghatározása az első lépések között kell, hogy legyen a weboldal szövegének megírásakor, mert lehetővé teszi, hogy a kommunikációdat az ő szükségletükre, preferenciájukra és a fájdalompontjaikra nyújtott megoldással személyre szabd. Tehát a „küldöm mindenkinek, aki szereti” hozzáállás itt sajnos nem működik, mert végül senki nem érzi majd megszólítva magát.

Pedig ha megszólítva érzik magukat a leendő vásárlóid és ügyfeleid, akkor nagyobb valószínűséggel lépnek veled kapcsolatba.


Mi az értékajánlatod?

Pontosabban:

mit nyer, aki veled dolgozik?

Az értékajánlatod tartalmazza a vállalkozásod által nyújtott egyedi előnyöket és értékeket, amelyekhez a felhasználó a közös munkátok révén hozzájuthat.

Fontos, hogy ez már a kezdőoldalon, legideálisabb esetben a címben és az alcímben jelenjen meg, tartalmazza a márka által ígért megoldást, és fejezze ki egyértelműen, hogy milyen előnyt nyújt a vásárlóknak.


Könnyen érthető szöveg

A célcsoportodnak szóló és könnyen értelmezhető szöveg azért nagyon fontos, mert így tudod majd hatékonyan átadni az üzenetedet.

Törekedj rövidebb, egyszerűen megfogalmazott mondatok használatára. Emellett legyen egy olyan vezető szál, amely értelmet ad az egész szövegnek, tükrözi a fő érveit, és az elejétől a végéig kézen fogva vezeti a látogatót.

Tudom, ezek nem gyorsan és egyszerűen megválaszolható kérdések, de szánd rá az időt, és írd össze a válaszokat:

Mi lesz a fő érv, amivel meg akarod győzni az olvasót?

Mi az a nagy központi gondolat, amivel azt akarod elérni, hogy az illető maradjon?


Meggyőző elemek

Ha tudod, hogy mi a célod és kihez szólsz, akkor azt is könnyen meg tudod határozni, hogy milyen problémákra nyújtasz megoldást a szolgáltatásoddal vagy a termékeddel. 

A kutatás a szövegírás legfontosabb része, amely során megismerheted a célcsoportod problémáit, összegyűjtheted a fájdalompontjait, majd ezzel a tudással felvértezve sokkal könnyebben rájuk tudod szabni az ajánlatodat.

Ha már rendelkezel honlappal, akkor is érdemes a fenti tanácsok alapján ellenőrizned, hogy valóban a stratégiádat és a céljaidat támogatja-e.

Már kisebb módosításokkal is nagy eredményt lehet elérni, például ha sikerül megszólítanod a célcsoportodat vagy kiemeled, hogy mit érnek el a segítségeddel, jelentős változást vehetsz majd észre a feliratkozóid vagy vásárlóid számában.

Habár újságíróként végeztem az egyetemen, a marketing szövegírást nekem is meg kellett tanulnom. Ezért mondom mindig, hogy a technika elsajátítható, csak legyen meg a szándék benned a fejlődésre!