Mi a különbség a landoló oldal és a onepager között?

Mi a különbség a landoló oldal és a onepager között?

copyclub copywriting weboldal weboldalszöveg Apr 11, 2024

Ha olyan vállalkozó vagy, mint én, akkor te is tudod, hogy egy kisvállalkozás szíve-lelke az önazonos kommunikációja. Minden szó, amit papírra vetünk, vagy digitális formában a világ elé tárunk, a mi alkotásunk, és reprezentálja a márkánkat.  Így van ez a social media tartalomgyártásnál, az ügyfélkommunikációnál, és a weboldalunk elkészítésénél is. 

Durva a felelősség, mi?

A weboldalad a márkád kirakata. Vagyis sokkal több annál, és erről rendszeresen beszélek Instagramon. Ha azt nem úgy építed fel, hogy az a céljaidat támogassa, akkor csak pénzt és energiát öltél bele. De tudom, hogy kezdő vállalkozóként, már az is igazi kihívás, hogy kiválasszuk a weboldal formáját. Hiszen annyi lehetőség van! És bizony sokszor nem is ismerjük igazán ezeket az opciókat. 

Ezt a rövid összefoglalót azért készítettem, hogy megismerd a két egyszerűbb változat közötti különbséget, és eldönthesd, melyikre érdemesebb időt és energiát szánnod az értékesítési céljaidhoz igazodva. 

Mi a különbség egy onepager és egy landoló oldal között- és egyáltalán melyik micsoda egészen pontosan?


Pontosan tudom, hogy nem minden vállalkozó van abban a helyzetben, hogy szakértői csapatot tudjon alkalmazni egy komplex weboldal elkészítéséhez. 

Egy másik cikkemben írtam arról, hogy kb. milyen költségekkel számolhatsz, ha kiszerveznéd a weboldalad elkészítését. 

Az említett cikkben azonban azt is elmesélem, hogy milyen opcióid vannak, ha a költségvetésedbe nem fér bele, hogy szakértőket alkalmazz. Te magad is el tudod készíteni a weboldaladat, ebben az esetben pedig van kettő egyszerűbb változat:

használhatsz egy landoló oldalt a márkád bemutatására, vagy egy ún. onepager weboldalt is. 

Mi az a landoló oldal?

Képzeld el, hogy egy étteremben ülsz, és a pincér hozza az étlapot, de te már tudod, hogy mit fogsz rendelni, mert egy konkrét étel miatt jöttél ide. A landoló oldal hasonlóan működik: egyértelmű célból érkezel (landolsz), és pontosan tudod, miért vagy ott.

 

Ez a fajta oldal az online marketing világának csodafegyvere.

 

A landoló oldal általában egyetlen oldalból áll, amely közvetlenül a célzott üzenetre összpontosít. Nincs szükség bonyolult navigációs struktúrára vagy többszörös aloldalakra, mivel a cél egy konkrét akcióra, például egy vásárlásra vagy regisztrációra való ösztönzés.

A mai weboldalaknál, így a landoló oldalaknál is elengedhetetlen, hogy minden eszközön tökéletesen jelenjenek meg.  A landoló oldaladnak reszponzívnak kell lennie, hogy maximalizáld a konverziós rátát minden felhasználói környezetben.

 

Akár egy terméket, akár egy szolgáltatást próbálsz értékesíteni, vagy éppen embereket szeretnél egy adott eseményre vagy hírlevélre feliratkoztatni, a landoló oldal az, ami összehozza a kínálatod, és a látogatók igényeit. 

 

A landoló oldalak titka abban rejlik, hogy szuperfókuszáltak.

Nincs körítés, nincsenek felesleges információk. Minden elem az oldalon – a szövegektől a képekig, a feliratkozási űrlapokig vagy vásárlási gombokig – egyetlen célra összpontosít: hogy rávegye a célközönséged, hogy megtegyen egy adott lépést. 

 

Nem terel el semmi, nincs menü, nincs kifele mutató link.

 

A CTA gomboknak is világosan és észrevehetően kell elhelyezkednie az oldalon, hogy egyértelmű üzenettel legyen arról, hogy mit vársz el a látogatótól.

 

Vásárlás? Feliratkozás? Előfizetés? 

Mit szeretnél mit tegyen?

 

Az oldal céljától függ, hogy webshop vagy feliratkoztató funkciót alkalmazol rajta. 


Képzeld el úgy, mint amikor egy barátod pontosan azt az egy mondatot mondja, amire szükséged van, hogy jobban érezd magad, vagy meghozz egy döntést. 

 

A landoló oldal pontosan ilyen: közvetlen, egyértelmű és célratörő.

 

A  látogató pontosan tudja, miért érkezett, és mit kell tennie, hogy tovább lépjen az úton, amit neki szántál.

 

Nem ez a legideálisabb módja az összes tudnivaló prezentálásnak a márkádról, de átmenetileg tökéletesen funkcionálhat. 

 

Onepager weboldal

 

A onepager weboldal ezzel szemben olyan, mint egy virtuális képeslap: minden lényeges információ, amit a látogatóidnak tudniuk kell rólad, egyetlen görgethető oldalon jelenik meg. 

 

Képzeld el úgy a onepagert, mint amikor egy rég nem látott barátoddal találkozol egy kávéra, és egy óra alatt felzárkóztok minden fontos dologról ami történt a másik életében. Nem kell külön-külön átbeszélni minden témát; egy beszélgetésben, simán és természetesen minden lényeges információ szóba kerül.

 

A onepagerrel is ezt az érzést kelted a látogatóidban: egyetlen, látványos és gördülékeny narratívában meséled el a történeted, bemutatva az olvasónak mindazon dolgot, amik miatt különleges vagy.

Ez az oldaltípus olyan, mint egy művészeti kiállítás legkiemelkedőbb darabja, ami magában hordozza a teljes kiállítás mondanivalóját. Minden szekció, minden kép, minden szöveg egyetlen, összehangolt üzenetet közvetít. 

 

Ahogy gördítesz lefelé, úgy ismered meg a vállalkozás minden aspektusát, lépésről lépésre, anélkül, hogy elvesznél a részletekben, de a navigációs menüvel akár konkrét részekre is ugorhatsz.

 

A onepager oldalak fő célja a kapcsolatfelvétel, épp ezért ha listát szeretnél építeni akkor szükséges rá egy feliratkoztató oldal is. 

Úgy képzeld el, mint a komplex, több aloldalból álló oldalakat. Csak itt minden aloldal a kezdőlapra kerül. 

 

Hogy válaszd ki melyik való neked?

 

Most, hogy tisztában vagy a landoló oldalak és onepager weboldalak jellemzőivel, előnyeivel, talán már kezded érezni, melyik irány lehet a te utad. De hogyan döntsd el végleg, hogy melyik az igazán neked való?

 

Gondolkozz el azon, mi az, amit a weboldaladdal el akarsz érni?

Ha van egy konkrét terméked vagy szolgáltatásod, amit egyértelműen a figyelem középpontjába szeretnél helyezni, a landoló oldal lehet a nyerő választás. 

 

Ha viszont a célod, hogy egy tágabb képet adj a vállalkozásodról, bemutatva minden szolgáltatást és értéket, amit képviselsz, a onepager adja meg a szükséges rugalmasságot.

 

Kihez szólsz?

 

Minden amit a marketing tevékenységedben felhasználsz egyetlen egy dologra épül, méghozzá arra, hogy kihez szólsz? 

 

Kik azok, akiket el szeretnél érni?

 

Milyen információra van szükségük a döntéshozatal előtt? Egy jól megtervezett landoló oldal azok számára ideális, akik konkrét információt keresnek vagy egy adott felhívásra reagálnak. 

Ezzel szemben, ha a célközönséged szélesebb körű betekintést szeretne kapni a vállalkozásodba, egy onepagerrel könnyebben navigálhatnak a kínálatodban.

 

Mit szeretnél üzenni? 

 

Ha a vállalkozásod dinamikus és sokrétű, talán egy onepager adja meg a szükséges teret, hogy bemutathass minden fontos elemet egyetlen, összefüggő narratívában. Ha azonban egy konkrét üzenetre szeretnél fókuszálni, a landoló oldal lehetőséget ad arra, hogy ezt hatékonyan és célzottan tedd meg.



Amint meghoztad a döntést, fontos, hogy a tartalom és a design is tükrözze a vállalkozásod értékeit és üzenetét. 

 

A weboldalad nem csupán egy digitális névjegykártya vagy egy információs pult; sokkal több annál. Itt kelnek életre a vállalkozásod személyisége, értékei és ambíciói. Ezért, amikor landoló oldal és onepager között döntesz, fontos, hogy ne csak a felületi jellemzőket vedd figyelembe.

 

Gondolj arra, hogy ezek az eszközök hogyan szolgálhatják a hosszú távú célokat, hogyan építhetik a márkád, és hogyan vonzhatják be és tarthatják meg a célközönséged figyelmét.

 

Azonban ne veszítsd szem elől: az egyszerűség mindig nyerő.

 

Az egyszerűség azonban nem jelenti a tartalom vagy a design elnagyolását; sokkal inkább azt, hogy minden elemet tudatosan választasz ki és optimalizálsz. Egy jól megtervezett weboldal – legyen az landoló oldal vagy onepager – ami tiszta, lényegre törő és könnyen navigálható, sokkal nagyobb eséllyel konvertál látogatókat vásárlóvá vagy követővé.

 

Nincs tehát jó vagy rossz választás, csak az, ami a leginkább megfelel a vállalkozásodnak.

Minden a céljaidtól, erőforrásaidtól és a vállalkozásod egyedi igényeitől függ. 

 

Bármelyiket is választod,arra kell törekedned, hogy annak kommunikációja tiszta, célratörő és vonzó legyen a célközönséged számára. Hiszen a weboldalad az a hely, ahol a látogatóid először találkozhatnak a márkáddal.

Használd a szavak erejét!

A vállalkozásod – akárcsak egy jó történet – egyedi, izgalmas és folyamatosan változik. Legyen a weboldalad az, ami mindezt tökéletesen közvetíti! Használd ki a szavak erejét, és vezesd végig a potenciális vásárlódat a meggyőzés útján.

Ha pedig jobban beleásnád magad a weboldalszöveg írásba,várlak szeretettel a CopyClubban, ahol megtanítalak a vevőszerző weboldalszövegek írására.