Az online értékesítés titkos fegyvere: az edutainment

Az online értékesítés titkos fegyvere: az edutainment

edutainment értékesítés Apr 04, 2024

Volt nekem egy földrajztanárom általános iskolában. Fiatal volt és lelkes, még egyetemre járt, és a mi iskolánkba jött gyakorlatot szerezni. Hamar az egyik legnépszerűbb oktató lett belőle, annak ellenére, hogy a földrajz nem feltétlenül sok diák kedvenc tantárgya.

Elhiheted, hogy nekem sem volt az korábban, meséltem már, hogy mindig is humán beállítottságú voltam, az egyetemen újságírást tanultam, szóval a hegységképződés típusai vagy a vízrajzi térképek rajzolása baromira nem kötött le.

Mégis, Tamás bácsi elérte, hogy a földrajzórákat kifejezetten vártam és szerettem.

Méghozzá azzal, hogy ösztönösen alkalmazta az edutainment koncepciót az óráin.

Lehet, hogy azért, mert fiatal volt még vagy mert mély szerelem fűzte a természettudományos tárgyakhoz – ki érti? –, de elérte, hogy még a kőzetlemezek mozgása is érthetővé, kézzelfoghatóvá vált. Szívtuk magunkba a tudást és mindig meglepődtünk, milyen hamar kicsöngettek az óráiról.

Mi is az az edutainment és miért jó, ha alkalmazod?

Az angol education (oktatás) és entertainment (szórakoztatás) szavakból gyúrták össze az edutainment kifejezést, ami lényegében a szórakozva tanulást jelenti.

Az a célja, hogy segítségével úgy adjuk át a tananyagot, hogy az a tanuló számára szórakoztató legyen, érzelmileg is kapcsolódjon hozzá, mert így érhető el, hogy kíváncsivá váljon, és a figyelme is sokkal tovább fennmaradjon.

Segít, hogy a száraz, elméleti tudás érthetővé, fogyasztható váljon, miközben fokozza a kreativitást és a képzeletet.

Mert mindannyian kíváncsiak vagyunk természetünktől fogva. Van, aki kevésbé, van, aki jobban, de a közös jellemzőnk, hogy mindenki kíváncsi. Ha egy hirdetés felkelti az érdeklődésedet, akkor többet szeretnél tudni róla, és legalább addig mész, amíg meg nem tudod, hogy miről is van szó pontosan. Ez a potenciális vásárlók esetében is így működik.

 

Én is így oktatok a CopyClubban: nem 10 oldalas dokumentumban gyűjtöm össze a hatékony landoló oldal elengedhetetlen összetevőit, hanem készítek belőle egy könnyen érthető, kézzelfogható példákkal illusztrált videós tananyagot. Mert tudom, hogy a célcsoportom elfoglalt, építi a saját vállalkozását, nem fog leülni egy száraz anyag mellé, míg a videómat akár vacsorafőzés közben is meg tudja nézni.

Gondolj mindig arra, hogy a te érdeked, hogy a potenciális vásárlódat, kliensedet, a célcsoportodat elérd a tartalmaddal.

Ezért annyira fontos, hogy úgy add át a tudásodat, hogy az nekik egy élmény legyen. Így elkezdenek követni, tanulni tőled és végül szakértőként tekinteni rád a területeden.

 Jó, de hogy alkalmazzam ezt az én szakmámban?

Elég akkor itt is a száraz elméletből, nézzük inkább, hogy hogyan, milyen formában tudod szórakoztatva edukálni a célközönségedet:

  • Készíts rendszeresen edukáló tartalmat a közösségi média felületeidre: nem hiába jött, látott és hódította meg a világot a TikTok. Könnyen és szórakoztató formában tanulhatunk lényegében a kertészkedéstől kezdve a kvanumfizikáig bármiről.

  • Tartsd mindig szem előtt a szórakoztató faktort, amikor tartalmat gyártasz, de figyelj arra, hogy a forma ne menjen a tartalom rovására, legyen elégedett a tőled kapott tudással.

  • Használd a történetmesélés, azaz storytelling erejét. Ismerjen magára, a saját problémáira a tananyagban a célcsoportod. Például játszd el videóban az ideális vásárlódat, amint a fő fájdalompontjával szembesül, és persze legyél te a megoldás a problémájára.

  • Írásos formában is működik, például egy esettanulmányban elmesélheted, hogy milyen problémával fordultak hozzád, miért fájt az annyira a vásárlódnak és milyen megoldást nyújtottál rá. Minden történetben szerepeljen egy hős (ő mindig a vásárlód), probléma, akadály, győzelem és persze a segítő társ, aki te és a vállalkozásod leszel.

 

Több ügyfél és nagyobb eladás

 

Az edutainmentből kiaknázható lehetőség természetesen nem áll meg a bizalomépítésnél. Alkalmazhatod az értékesítési csatorna végén is, a hirdetéseknél és az értékesítési landoló oldalakon is.

Gondolj csak azokra a reklámokra, amelyek valamilyen érzelmet váltottak ki belőled. Azokra bizonyára még hónapok múlva is emlékszel majd.

A social média hirdetéseidet a szöveges mellett készítsd el videós formában is, illetve a landoló oldaladra is érdemes videós anyagot beillesztened.

Beszélj könnyedén, lényegretörően, és derüljön ki belőle, hogy mit nyer a termékeddel vagy szolgáltatásoddal a célcsoportod. Egy videó segítségével sokkal mélyebb kapcsolatot alakíthatsz ki a leendő klienseiddel és ők is könnyebben el tudják majd dönteni, hogy szeretnének-e veled dolgozni.

Egyre inkább jellemző, hogy mindenki a legértékesebb valutáért, a vásárlói figyelemért küzd.

Amikor mindenki zsebében lapul egy komplex szórakoztató center, úgy tűnik, hogy könnyen elérhetjük a célcsoportunkat. Mivel egy cuki kiskutyás videó simán elvonhatja a figyelmet a mi órákig szerkesztett anyagunkról, ezért törekedj folyamatosan arra, hogy az üzeneted legyen könnyen fogyasztható és a célcsoportod számára érdekes.

Azt sem árt szem előtt tartani, hogy ha valakitől kapunk valamit, az beindítja bennünk a kölcsönösséget. Azt gondoljuk tudat alatt, hogy megérdemli, hogy most már figyelembe vegyük vagy szem előtt tartsuk és kövessük.

Mesélj, te alkalmazod már az edutainmentet a vállalkozásod kommunikációjában?